dilluns, 30 d’agost del 2010

Tres grans mestres en una vila catalana, quina serà?



El llibre
"No es por casualidad que reúno en un solo libro estos tres ensayos sobre Balzac, Dickens y Dostoievski. Con un propósito común trato de mostrar a los tres grandes novelistas y en mi opinión los únicos del siglo XIX como prototipos que precisamente por el contraste de sus personalidades se complementan y quizás elevan a forma clara y distinta el concepto de novelista, es decir, de forjador de mundos épicos... Cada uno de estos artistas crea una ley de vida, un concepto de vida, con la plétora de sus figuras, y los destaca con tanta armonía que gracias a él el mundo adopta una nueva forma."

Si us interessa, aquí podreu trobar un bon comentari sobre aquest llibre.


La foto
1a pista: Jo, si fos de tu, no passaria per alt la portada del llibre.

Enviada per: Ramon Torrents

3 comentaris:

  1. Cadaqués!

    ResponElimina
  2. Estimats Books In Cities

    Vaig enviar la foto, però no vaig dir res del llibre, que vaig trobar a Cadaqués, a la casa on m'estava, i que es va quedar al mateix prestatge d'on el vaig agafar (amb això no abono la dita que "De llibres i paraigües...").

    En vaig llegir una bona part, però no pas tot el volum. Com es veu a la coberta, són estudis o interpretacions sobre Balzac, Dickens i Dostoievski. Vaig llegir el comentari referit als dos primers autors i em va quedar pendent el darrer.

    Stefan Zweig prometia, i el llibre conté idees de gruix. Sense haver-lo llegit de dalt a baix, potser em va semblar una mica reiteratiu, però el que en vaig llegir és de profit. Recordo especialment la part dedicada a Dickens, que Zweig veu com un Gulliver, lligat a Lil·liput pels prejudicis de l'Anglaterra victoriana.
    http://ves.cat/ajap

    Efectivament vaig enviar la foto des de Cadaqués.

    ResponElimina
  3. Molt bé Jordi Sebastià, ho has endevinat ràpid, sense dubtes i a la primera. Felicitats. Ara mateix et posem a la llista d'endevinadors.

    Ramon, moltes gràcies pel comentari i per la foto, no cal dir-ho. Seguirem esperant les teves fotos :)

    ResponElimina