dilluns, 17 de gener del 2011

Escales de pujada o de baixada. On són?



El llibre

La casa encantada (The haunted hotel)
Autor: Wilkie Collins

William Wilkie Collins, escriptor de l'època victoriana, va néixer en una ciutat britànica el 1824.  Amic de Charles Dickens, va ser molt popular en la seua època i va escriure 27 novel·les, més de 50 narracions curtes, almenys 15 obres teatrals i més de 100 assaigs. Les seves obres van ser qualificades a l'època com « relats de sensació », un gènere precursor de la novel·la detectivesca i de la novel·la de misteri. La més famosa va ser "La dama de blanc", que fa pocs anys es va convertir en musical als escenaris londinencs.

"La casa encantada" és un relat de misteri, una mica descafeinat, que perd misteri a mesura que avança el relat i l'acció es mora. El millor és el personatge de lady Montbarry. Donaria per un  llibre ella sola.


La foto 

1a pista: La ciutat on va néixer Collins comparteix la inicial amb la ciutat on s'ha fet la foto. 


Enviada per: Núria

10 comentaris:

  1. Va, vaig a intentar-ho, diré Lisboa, sense fer servir la pista. Ho dic per les llambordes de les escales. A veure si hi ha sort!

    ResponElimina
  2. Xexu, aquesta vegada has estat molt matiner i també molt encertat (no en va vas estar fa poc a Lisboa i vas estar ben al tanto de tot, jeje).

    Veus com et vaig dir que pujaries com l'escuma :))

    És Lisboa, una de tantes escales i pujades o baixades que té la ciutat.

    ResponElimina
  3. Hala, ja he arribat tard (la culpa la catxé) :-)

    ResponElimina
  4. Sí. Entre la cutror, típica de Lisboa, i la pista, era bufar i fer ampolles :-)

    ResponElimina
  5. Ueee!! Vaig tercer, ja no sóc cuer! Hehehe. Posa-me-les fàcils dona, que sempre estic a l'aguait de quan surten els posts!

    ResponElimina
  6. Te les posaré fàcils, perquè m'has citat a Cats i això t'ho he d'agrair d'alguna manera :)

    ResponElimina
  7. Jo no n'encerto ni una, però m'agrada seguir els llibres pel teu blog.

    ResponElimina
  8. Bé, merci jomateixa. Però si vols, també ens pots enviar alguna foto teva :)

    ResponElimina